星期二, 7月 31, 2007

浸鹹水

香港睇黎都難脫殖民陰影。一講到留洋學生,總係有種感覺人地係高人一等,尤其係好似陶傑呢類文字販子日夜吹噓英帝。

若虛身邊都有一啲留學英美澳加既朋友。平心而論,如果話佢地有咩優勝,我好認同CK所講,佢地英文的確係好,而講起野上黎亦較有自信。其實呢啲只係互惠因果,當你英文講到喇喇聲,自然有信心,有信心起黎就特別流暢,睇落就好有說服力。

至於思考方面,我都認為平均黎講,留洋學生都比較有世界觀同時事觸覺,起碼就比例黎講,本地學生迷偶像、追漫畫、狂打機既比例睇落較高。

但其實總體黎講,我又唔覺得本地生真係輸留學生咁多。輸既,可能係人脈,可能係外資觀點。

留學生普遍家底都有咁上下厚啦,家族人脈上,點都比藍領階層優勝。需知做生意都係講關係,尤其係中國人社會,鬼佬而家都要講guanxi啦。做生意係,請人都係,中小企或者家族企業固然容易;大機構即使重門深鎖,唔係一個人一把口可以搞掂,但有人事實優勝唔少。

至於香港既外資大行,大部分都對留學生情有獨鍾,至於睇中佢地邊啲素質若虛就無從稽考喇。

浸過鹹水,真係馨香啲架。

咁作為一個本地生,面對咁既情況我又唔係咁洩氣既。可能第一步會比較難走,但只要自己肯自強,素質夠好,有肯努力,條條大路通羅馬。

P.S. 我自己個blog都有講我寫既野係無真憑實據架喇。以上既都係我從為數不少、背景不同既朋友同長輩口中聽返黎既。推測全屬qualitative,你話9up亦得。我唔排除有以訛傳訛既情況。發表意見,我覺得最緊要係有所依恃,理據唔係憑空而立,則任何意見都值得尊重及發表。學大契話齋,我唔係寫論文,唔需要有quantitative data做support。

2 則留言:

Petit 提到...

至少大部分黎得澳洲既,都係敗走CE or AL既失意之人。

VC 提到...

作比較時,要用同類來比:

普通本地生和普通留學生比;
堅料本地生和堅料留學生比;
廢柴本地生和廢柴留學生比;

當所有條件相同, 英文好是有利工作的。

本地生加油!