星期四, 4月 12, 2007

唔明=勁?

近排如果大家有搭roadshow,應該都睇過張藝謀導演個專訪。

張大導演講,黃金甲呢套戲有幾偉大,又有深度,又刻劃人性,仲要好有教育意義咁,聽到我都呆呆地。

講真,張大導演D戲,我真係睇唔明。講到底,我都只係個外行。外行評論內行無乜謂,可能係我程度未夠,或者部戲都唔係拍比我睇啦。係度無意貶底張大導既成就同造詣,不過都係講下我自己一D小小既意見。

自從十年前到王家衛個D戲攞完獎,我就唔多明咩叫好戲。好似套2046咁,拍左成五年,睇完都唔知佢講乜,真係好彩唔使拍到2046。個票房連一個演員既薪酬都比唔起,搞到偉仔都話唔收錢為藝術。

我知道,藝術要用時間雕啄,藝術唔可以用錢去量度。但係,呢套戲,問心,有幾多人覺得係正野?

有位仁兄曾經講過類似既野:「名著,係人人都會讚,但人人都唔會去睇既。」無記錯係美國文學家馬克吐溫。

我成日都覺得,會唔會連D評審都唔多明套戲想點,又怕比人白眼,話佢地唔識野。結果大家係咁既心態下,就局住讚到套戲天上有地下無:極有深度,深刻地刻劃出人性既善良同醜惡面,係後現代主義既最佳表現云云。

好似莎劇咁,你求其執件英國佬問,佢都會讚到天上有地下無。但係,又有幾多人真係睇過?(只係一個例子,無意質疑莎劇既文學地位)

小弟睇戲唔多,但好似Godfather,Casablanca甚至無間道呢D戲我都覺得值得流芳唔好話百世都百載既。

相信大家都認識一d人,平時講野喜歡加dspecific terms落去,唔深唔舒服,越難越過癮。總之你聽完佢講一句就要問返佢幾句先明。

喂,大佬!說話係用黎溝通架!你同一個人講野,最基本就係要佢明白你所講既野,唔明講到佢明至係嘛。你講大堆野,人地聽唔明,唔係代表你勁,係代表你完全唔識咩叫溝通。你對住唔識雞腸既媽媽,會唔會一句野夾九十幾個英文字落去?

電影、藝術其實都一樣。你部電影係比觀眾睇既,仲話要教育觀眾既,最基本就係令人明白。當然,藝術要到尖端難免曲高和寡,不為世人所認同。

張大導睇黎都應該要諗諗個定位:到底要做D令觀眾明白教育到觀眾既電影,定係要追求純粹藝術?兩者並非完全對立,但多少要有個取捨。若果唔係只怕兩面不討好。

2 則留言:

Justin 提到...

所以,我覺得做電影既最高境界,係可以雅俗共賞的。睇開藝術戲的人,可以讀出一種意義。同時,唔睇開藝術電影的,亦看得開心。

這,是我欣賞Mr. Bean的地方。

余若虛 提到...

只怕要達到呢個境界難度不低,陽春白雪,曲高和寡,自古必然。能夠到達呢個境界,大師所為也。